SfatFarma logo 3/09/2017

Detalii de alimentație pentru copii și adolescenți vegani sau vegetarieni ~ SfatFarma - Farmacistul tău online

Detalii de alimentație pentru copii și adolescenți vegani sau vegetarieni



copil vegan

     Așa cum dovedesc mulți membri ai Vegetarian Resource Group, copiii vegani pot să fie perfect sănătoși, să crească normal, să fie extrem de activi și să ajungă deasupra mediei de inteligență. Bineînțeles că este nevoie de timp și grijă pentru a hrăni copiii vegani. Dar n-ar trebui ca hrănirea oricărui copil să necesite timp și grijă? În fond, anii de la naștere la adolescență sunt anii când se stabilesc obiceiurile de alimentație ai copilului, când rata de creștere este ridicată și în mare parte când se determină mărimea depozitelor de nutrienți esențiali cum ar fi calciul și fierul.
    În mod ideal, prima hrană pentru un bebeluș vegan este laptele de sân. Acesta oferă copilului multe beneficii printre care fortificarea sistemului imunitar, protecție contra infecțiilor și un risc redus de alergii. În plus, laptele matern este special creat pentru bebeluși și conține mai mult ca sigur, substanțe necesare dezvoltării copiilor despre care nici nu se știe că sunt 'esențiale bebelușilor' și astfel nu sunt incluse în formulele pentru bebeluși.
    Multe cărți despre îngrijirea copiilor au secțiuni despre tehnicile și programarea alăptării și recomandăm să consultați o astfel de carte pentru informații suplimentare. Trebuie să știți că aceste cărți s-ar putea să descurajeze vegetarianismul. Nu au dreptate. Cu puțină atenție la detalii, vegetarianismul și alăptarea sunt o bună combinație. De fapt, mai multe rapoarte arată că laptele femeilor vegetariene are un nivel mai scăzut de pesticide decât laptele femeilor care consumă diete tipic vestice.
    Dacă alegeți să alăptați, fiți atentă mai ales la vitamina B-12. Dacă dieta dumneavoastră nu conține surse sigure de vitamina B-12, bebelușul pe care îl alăptați ar trebui să primească zilnic suplimente de 0,4-0,5 micrograme de vitamina B-12.
    În plus, bebelușul ar trebui să fie expus la soare cel puțin 30 de minute pe săptămâna dacă poartă doar un scutec sau 2 ore pe săptămâna în hăinuțe dar cu capul descoperit, pentru a menține niveluri normale de vitamina D. Bebelușii cu pielea de culoare închisă au nevoie de mai multă expunere la soare. Dacă expunerea la soare este limitată, din cauza unor factori cum ar fi clima noroasă, iarna, sau pielea de culoare mai închisă, copiii hrăniți numai la sân ar trebui să ia suplimente de vitamina D de cel puțin 5 micrograme (sau 200 UI) pe zi. Deficiența de vitamina D poate duce la rahitism (oase moi, insuficient mineralizate). Laptele uman conține numai niveluri reduse de vitamina D.
    Laptele de sân are în general un nivel scăzut de fier, indiferent cât de completă este dietă mamei. Totuși, fierul din laptele de sân este ușor absorbit de bebeluși, astfel nu este nevoie de suplimentarea cu fier.
    Dacă dintr-un motiv sau altul alegeți să nu alăptați sau dacă folosiți lapte praf formulă pentru sugari pentru a suplimenta alăptarea, există câteva formule pe bază de soia. Aceste produse susțin creșterea și dezvoltarea normală a copilului. Formulele pe bază de soia sunt folosite de familiile vegane că cea mai bună opțiune atunci când alăptarea la sân este imposibilă. La momentul de față toate formulele conțin vitamina D derivată din lanolină (lână de oaie). Formulele din soia se folosesc exclusiv pentru primele șase luni.
     În primul an din viața copilului, lapte de soia, lapte de orez sau orice alt fel de lapte vegetal, nu ar trebui folosite pentru a înlocui laptele de sân sau formule de sugari din comerț. Asemenea alimente nu conțin rațiile adecvate de proteine, grăsimi și carbohidrați și nici nu au niveluri adecvate din multe dintre vitaminele și mineralele care ar trebui să alcătuiască o parte semnificativă a dietei copilului în primul an.
    Hrana suplimentară (hrana folosită pe lângă laptele de sân și formula pentru sugari) poate fi introdusă la momente diferite pentru copii diferiți, în funcție de rata de creștere a copilului și de stagiul său de dezvoltare, dar de obicei este introdusă în jurul vârstei de șase luni. Câteva indicii pentru momentul când ar trebui începută diversificarea (introduserea alimentelor solide) sunt: abilitatea de a sta în fund fără susținere, dispariția reflexului de a scoate limba, interesul mai mare în ce mănâncă alții și abilitatea de a aduce mâncarea la gură.
    Pentru diversificare, introduceți pe rând câte un aliment, așa încât orice sursă de alergii să poată fi identificată mai târziu. Multe persoane folosesc drept prim aliment solid cerealele din orez fortificate cu fier pentru copii. Această este o alegere bună deoarece este o sursă bogată de fier și e puțin probabil ca cerealele din orez să cauzeze un răspuns alergic. Cerealele pot fi amestecate cu lapte stors de la sân sau formulă din soia așa încât consistența să fie destul de subțire. Alăptarea (cu lapte de sân sau lapte preparat din formula pentru sugari) ar trebui să continue ca de obicei. Începeți cu o singură masă cu cereale sau fructe pe zi până ajungeți la 2 astfel de mese, sau un volum de 80-125 ml. Ovăz, orz, porumb și alte cereale integrale pot fi măcinate într-un blender și apoi fierte până devin foarte moi și bine omogenizate. Aceste cereale se pot introduce pe rând.
    Odată ce copilul acceptă ușor cerealele, se pot introduce fructe, suc de fructe și legume. Fructele și legumele trebuie să fie bine sfărâmate sau făcute piure. Piureul de banane este un aliment care copiilor mici le place în mod special. Alte fructe pe care le puteți încerca sunt avocado sfărâmat, sos de mere și piure din piersici sau pere de la conservă. Fructele citrice și sucurile din citrice sunt alergeni comuni și nu ar trebui să fie introduse înainte de 1 an. Legumele cu un gust nu prea puternic cum ar fi cartofii, morcovii, mazărea, cartofii dulci și fasolea verde trebuie fierte bine și sfărâmate. Nu este nici o nevoie să adăugați condimente, zahăr sau sare la cereale, fructe și legume. Alimente pe bază de cereale cum ar fi paște sau orez, pâine moale, cereale uscate și biscuiți pot fi introduse pe măsură ce bebelușul începe să se obișnuiască cu mestecatul. De la 7-8 luni încolo, pot fi introduse niște surse bune de proteină. Acestea includ fasole uscată fiartă și sfărâmata foarte bine, tofu sfărâmat și iaurt de soia. Copilul ar trebui să treacă progresiv de la piureuri la bucățele din alimente moi. După primul an se poate introduce și untul preparat din semințe și nuci sau alune întins pe pâine sau biscuiți.
    Voi continua acest articol în viitorul apropiat. Sănătate multă vă doresc!

     Referințe bibliografice:

  1. Dagnelie PC, van Staveren WA, Roos AH, et al. Nutrients and contaminants în human milk from mothers on macrobiotic and omnivorous diets. Eur J Clin Nutr 1992; 46: 355-366.
  2. Hergenrather J, Hlady G, Wallace B, et al. Pollutants în breast milk of vegetarians. N Engl J Med. 1981; 304: 792 (letter).
  3. Specker BL, Valanis B, Hertzberg V, et al. Sunshine exposure and serum 25-hydroxyvitamin D concentrations în exclusively breast-fed infants. J Pediatrics 1985; 107: 372-376.
  4. Standing Committee on the Scientific Evaluation of Dietary Reference Intakes, Food and Nutrition Board, Institute of Medicine: Dietary Reference Intakes for Calcium, Phosphorus, Magnesium, Vitamin D, and Fluoride. Washington, DC: Național Academy Press, 1997.
  5. Committee on Nutrition, American Academy of Pediatrics. Soy protein-based formulas: Recommendations for use în infant feeding. Pediatrics 1998; 101: 148-153.

V-a plăcut articolul? Nu uitați să vă abonați la noutăți!




0 comentarii până acum

Trimiteți un comentariu

smiley
:)
smiley
:(
smiley
:))
smiley
:((
smiley
=))
smiley
=D>
smiley
:D
smiley
:P
smiley
:-O
smiley
:-?
smiley
:-SS
smiley
:-f
smiley
d(
smiley
:-*
smiley
b-(
smiley
h-(
smiley
g-)
smiley
5-p
smiley
y-)
smiley
c-)
smiley
s-)
smiley
d-)
smiley
w-)
smiley
:-h
smiley
:X
Arată emoticoanele smiley