SfatFarma logo 6/08/2016

Mici secrete ale nutriției echilibrate și sănătoase ~ SfatFarma - Farmacistul tău online

Mici secrete ale nutriției echilibrate și sănătoase



secretele nutritiei

    Există câteva mici secrete în această complexă zonă a nutriţiei, care dacă ar fi cunoscute şi urmate la scară largă, calitatea vieţii umane s-ar îmbunătăţi rapid iar marea majoritate a bolilor ar fi de domeniul trecutului, longevitatea fiind în acest caz ceva firesc. Fiecare dintre noi are datoria să cunoască aceste secrete şi să le aplice cât mai des în viaţa de zi cu zi, aceasta fiind calea directă către vindecarea corpurilor noastre și aducerea lor la parametrii optimi. Fără boli, specia umană ar fi mult mai eficientă pe această planetă, iar nivelul de fericire ar creşte văzând cu ochii. Să amintim câteva dintre acestea:

  • Nu lăsați mult timp în apă fructele, legumele sau verdeţurile pe care vreţi să le spălaţi, pentru că vor pierde o mare cantitate de vitamine, mai ales cele hidrosolubile şi alte substanţe valoroase. Spălați rapid sub jet puternic şi apoi scurgeţi. În cazul rădăcinoaselor, multe dintre substanţele valoroase se află în coajă. Acesta este motivul pentru care nu este recomandat să îndepărtăm coaja cu cuţitul. Putem folosi o perie cu care să frecăm energic murdăria și să clătim sub jet.
  • Cu cât evităm mai mult tocarea mărunt, cu atât vom avea o hrană mai sănătoasă, deoarece procesul oxidativ începe din momentul tăierii. Astfel că, este mai sănătos să muşti dintr-un măr decât să-l tai felii, dar dacă totuşi alimentul este mărunţit, să nu treacă mai mult de jumătate de oră până când îl mâncați.
  • Reîncălzirea mâncării nu-i o idee prea bună. Mâncarea trebuie consumată proaspătă, altfel îşi pierde aproape toată valoarea nutritivă, devine ingestă şi toxică. reîncălzirea repetată distruge toate vitaminele şi mineralele, iar ceilalţi nutrienţi sunt alteraţi, mâncarea devenind practic moartă din punct de vedere energetic.
  • Când folosim mâncăruri şi băuturi fierbinţi sau reci, creăm un şoc pentru mucoasa stomacului nostru, generând stres biochimic. Ciorba fierbinte sau apa de la frigider sunt bulversante pentru aparatul digestiv, slăbindu-l în timp. Folosiţi alimentele într-un interval termic de 15-35 de grade Celsius.
  • Să evităm amestecul hranei solide cu cea lichidă. Prin amestecarea ciorbei cu felul doi se diluează sucurile gastrice, întârziind procesul de digestie. Astfel, corpul nostru va pierde foarte multă energie. Se recomandă ca fiecare tip de mâncare să fie consumat independent, cu o pauză de minimum 2-3 ore între ele.
  • Apa poate fi băută fie cu 20-30 de minute înainte de masă, fie cu 40-50 minute după masă, dar niciodată în timpul mesei. Dacă totuşi vă este sete, puteţi bea câteva înghiţituri mici. Reţineţi că apă băută în timpul mesei diluează sucurile gastrice, încetinind digestia.
  • Chimia ne învaţă că, asociind o bază cu un acid, cele două elemente se vor neutraliza reciproc. Fermentaţia şi putrefacţia înlocuiesc atunci enzimele digestive, făcându-se o descompunere incorectă a alimentelor, provocând malabsorbie, acidoză şi înfometare celulară.
  • Cel mai sănătos este ca fructele să fie consumate singure şi nu împreună cu alte alimente. Motivul este că fructele au cel mai scurt timp de digestie, iar combinarea lor cu alt tip de alimente, care se digeră mai lent, le împiedică digestia, ele rămânând captive în stomac multă vreme, unde fermentează. Același lucru se întâmplă și în cazul pepenelui combinat cu alte alimnete.
  • Dacă un aliment care conține mult amidon - cartoful - se combină cu un aliment bogat în proteine - carne, soia - cele două elemente se "ciocnesc" și vor porni procesul de fermentaţie, care va produce alcool, ceea ce va crea hiperaciditate și congestionarea mucoasei stomacale și va afecta ţesuturile hepatice, pancreatice şi ale glandelor suprarenale. Diabeticii au cele mai mari probleme cu nivelul glicemiei dacă mănâncă în acest mod.
  • Oleaginoasele (nuci, migdale, alune) şi seminţele, fiind bogate în proteine, se combină cel mai bine cu leguminoasele (preponderent proteice).
  • Combinaţia lapte-ou-zahăr (prăjituri) este un factor major în apariţia sclerozei multiple.
  • Amestecurile prea bogate sunt greu digerabile. Cu cât mai simple vor fi mesele, cu atât mai eficient va fi procesul digestiv.
alimentatie sanatoasa


V-a plăcut articolul? Nu uitați să vă abonați la noutăți!




0 comentarii până acum

Trimiteți un comentariu

smiley
:)
smiley
:(
smiley
:))
smiley
:((
smiley
=))
smiley
=D>
smiley
:D
smiley
:P
smiley
:-O
smiley
:-?
smiley
:-SS
smiley
:-f
smiley
d(
smiley
:-*
smiley
b-(
smiley
h-(
smiley
g-)
smiley
5-p
smiley
y-)
smiley
c-)
smiley
s-)
smiley
d-)
smiley
w-)
smiley
:-h
smiley
:X
Arată emoticoanele smiley